2010年9月10日 星期五

最傷心的事還是最快樂的事?

想了很久, 決定寫這一篇最傷心的文章. 希望讀者抱著"遊花園"的閱讀心態. 積極生活才是我們要嚮往的快樂. 共勉之~~*這篇文章純屬經驗, 如有雷同, 純屬巧合. 什麼事是最讓你傷心? 傷心是不是就一定會掉眼淚? 那種痛的感覺是否讓你不知所措? 到底我們有幾個最傷心的事?  我們能不能面對傷心的事? 面對後真的不傷心? 還是依舊?

曾經我有一隻狗, 它叫肥仔. 肥仔是我精挑細選下買回來的北京狗. 它並沒有白絨絨的毛髮; 也沒有討人喜歡的面孔; 脾氣也壞的要命! 

找了兩年, 在一間寵物店遇見它. 一見到它, 就有種很興奮的感覺. 當我抱起它的那一刻, 我就知道它是屬於我的. 於是, 就立刻買下.

肥仔的名字是無意間幫它取的. 原本它叫咖啡. 可是無論我們怎麼叫它, 它都沒有反應. 一位朋友看它肥肥的, 就隨口它肥仔. 它竟然回頭看她. 結果就這樣, 它自己選者叫肥仔. 

肥仔的頸項有一個藍色的鈴鐺, 是我送給它的第一件禮物. 當我把它抱回家的時候, 它就開始侵占"土地". 這裡一泡尿; 那裡一泡尿, 氣的我要命! 而且, 它是一隻十分貪吃的小狗. 只要你手上有食物, 它全聽你的使喚!

記得它第一次學會吠, 第一次學會握手, 第一次學會撒嬌, 第一次跟我一起睡覺, 一起散步, 一起玩耍的日子. 它的每一個表情, 每一個動作, 都讓我開心不已. 每一次放工回家, 它都狂喜不已的守候在門口, 等待你給它一個擁抱. 

有一次,一群朋友到我家玩, 它開溜了出去. 我們一班人馬就出去找它. 可是怎麼找, 就是找不到它. 那一刻, 我竟然哭了! 我每天上班都沒有心情, 一放工就回家到附近的地方找它. 第一天, 第二天, 第三天...我每個晚上都望著門外個鐵閘, 看它是否回來了? 我還向上帝禱告, 希望它被好心人收養, 至少它不會發生意外. 到了第四天, 我按耐不住自己的思念, 決定影印照片, 貼在我家附近的佈告欄. 我還拿著它的照片, 一間一戶的問鄰居, 看看他們是否見到肥仔. 

終於, 有一位鄰居告訴我他見到肥仔跟一群流浪狗在附近維修汽車的店面經過. 我於是到附近店面一間一間問, 問到車廠的員工都發火! 後來一位好心的外勞工人跟我說, 它被一間維修汽車老闆的女兒收養. 於是我到那間店面跟老闆要狗, 他竟然騙我說沒有. 我立即當著他的面報警! 還叫我一班死黨來到這間店面跟他們火拼! 結果老闆沒轍, 把肥仔雙手奉上! 見到肥仔的那一刻, 我竟然沒有打它. 反而將它包的緊緊的. 那一晚, 我才體會它對我是多麼的珍貴!

這一次的經歷, 讓我看清自己, 就好比親情, 友情與愛情. 如果你是真的在乎這個人, 無論用什麼方式, 又或者面對怎麼樣的逆境, 你都會奮鬥到底. 就算結局不能在一起, 但起碼你知道他們是安全的, 快樂的, 幸福的. 肥仔讓我明白什麼是愛, 什麼是捨得, 什麼是牽腸掛肚, 什麼是放手, 什麼是爭取, 什麼是付出, 什麼是擁有. 

原來, 我們沒有最傷心的事和最快樂的事. 我們只有最傷心和最快樂的經過, 就是在那一瞬間事! 

送上王力宏的這首歌 -你不知道的事!
http://www.youtube.com/watch?v=K-NJOyD1xv0

Decided to write this article, a most sad. We hope that readers have the "Garden Tour" of reading attitude. Active life is the happiness we desire. 
* This article is purely experience and any similarity is purely coincidental.

What the most things to make you sad? When you sad, would you cry? What would you do when you feel the painful and sadness? In the end, how many experiences and sadness we been though? Can we face and get though it? After all of the experience and sadness, will it be recover or other ways round?

Once I had a dog, it is called Fatty. Fatty is under selective and I bought him as Pekingese. It does not have white hair domesticated hair; there is no pleasing face; somehow, he is terribly bad temper!

Looking for two years, I met him in a pet shop and I was very exciting feeling. When I pick him up, at the moment, I knew it was mine. Thus, immediately I bought him.

Fatty's name is inadvertently to name it. Originally it called coffee. But no matter how we call him, him did not respond. A friend accidentally call him as Fatty because he seem like a cloud. But he respond and did look back on her.

Fatty's neck got a blue bell, it was a 1st gift I gave to him. When I picked him to my home, he began occupied "land." pee anywhere, I was damn angry! Moreover, it is a very greedy dog. as long as you have food, he will listen to your call!

I remember the first time he bark, 1st time to shake hands, 1st first to sleep with me, walk together, play together day. Every expression, every movement, I felt happy while we together. Every time I return home from work, he will stand by at the side door waiting me to give him a hug!

Once, my gang come to my house for BBQ, unfortunately Fatty ran out. We tried to look for him but we couldn't get him. Every day after work, I returned back home immediately because try to find him. First day, second day and third day passed... I looked at the gate every night, hope to see if he come back? I pray to God, I hope it adopted by good people, at least it does not happen accidentally. Till the fourth day, I unable to hide and lie to myself,  I decided to photocopy and picture of him, and posted on the bulletin board near my home. I also took pictures of it, and asking neighbors around the area one bye one on each house.

Finally there was a neighbor told me that Fatty was adopted by a maintenance vehicle owner's daughter. So I go there and ask him to return my dog, he even lied to me said no. Immediately I called police in front of him and  also asked my buddies come to this shop to help! At lass, the boss give back my Fatty! While I saw Fatty at the very moment, I did not angry but I hug him tightly. That night, I realized I love Fatty So much and deep!

From this experience, I truly see myself. Just like a relationship on family, friendship, or lover. If you really care about this person, no matter what, you will face the difficulty situation, nothing you will be fear. You will fight till the end, even at the end, it might not be together. But at least I know they were safe and happy. Fatty inspired me about love, missing, let go, fight, care and be together.

Realized that there is no the most sadness and happiness but the most sad and happy moment we been though!


1 則留言:

Keiron Low 提到...

寵物的親情與人的親情可以說是一樣的,它們和我們的聯繫是一生一世的,就算是去世了,還是不見了,它們永遠都會變成我們回憶的一部分。當寵物第一天進入了我們的家門口,它就已經注定是我們家裡的一份子。就像我媽媽她本來很不接納我領養回家的狗狗,但日子久了,她也從不高興變成每天都會和狗狗聊天的習慣了。

很多人說寵物是我們最要好的朋友,可我卻說寵物是我們一生一世的家族成員之一。 =)